Spelregels
Inloggen1. Klik op Login en Registreer je eenmalig. Vul svp alle velden in, ook bank/giro rekeningnummer en plaats. Dit is handig om snel en soepel het prijzengeld uit te kunnen keren.2. Controleer je e-mail en klik op de ontvangen activatie-link. 3. Vanaf nu wordt jouw teamnaam in de standen getoond en kun je inloggen en voorspellingen doen.
Wachtwoord vergeten?
Als je je wachtwoord vergeten bent kun je die niet meer opvragen omdat die versleuteld is opgeslagen in de database om veiligheidsredenen. Je kunt wel een nieuw wachtwoord aanvragen door jouw loginnaam en e-mailadres in te vullen bij 'Wachtwoord vergeten' op de login pagina. Je ontvangt dan een nieuw wachtwoord dat je naar wens weer kunt aanpassen in een makkelijker te onthouden wachtwoord.
Voorspellingen doen
Klik na het invullen van de voorspellingen van de poulewedstrijden op de knop [poulestand], dan zie je welke landen geplaatst zijn voor de volgende ronde. Zorg er voor dat alle uitslagen bij de voorspellingen zijn ingevuld. Als je in een finaleronde een land meer dan eens hebt gekozen (bijv. in de achtste finale 2x Nederland), dan telt jouw inschrijving niet. Als dit het geval is, wordt dit met rode letters gemeld na het inschrijven. Pas dit dan zelf even aan svp.
Betaling
Maak zo snel mogelijk na inschrijving, maar in ieder geval uiterlijk 11 juni 10 euro per team over op rekening 366466836 Rabobank Vorden, t.a.v. G.J.M. Rossel. Vermeld hierbij duidelijk jouw teamnaam(en). Je ontvangt na ontvangst van het deelnamegeld een e-mail met een bevestiging van de betaling retour. In de tweede week van juni worden niet betaalde teams uit de POOL verwijderd, zodat de Prijzenpot definitief kan worden bepaald.
Uitslagen
Direct na afloop van een wedstrijd wordt de uitslag ingevoerd. Dit is de uitslag na 90 minuten inclusief extra tijd, maar ZONDER VERLENGING OF STRAFSCHOPPEN. De standen zijn direct na de wedstrijd online opvraagbaar en worden gemaild naar iedereen die dat heeft aangegeven in zijn/haar profiel.
Puntentelling - uitslagen
Er zijn punten te verdienen op verschillende manieren:
aantal | type | uitslag | toto | doelp voor/tegen | verschil doelp voor/tegen | land | totaal |
48 | Poule wedstrijden | 10 | 2 | 1 | 1 | 480 | |
8 | Achtste finale | 10 | 2 | 1 | 1 | 10 | 240 |
4 | Kwartfinale | 10 | 2 | 1 | 1 | 15 | 160 |
2 | Halve finale | 10 | 2 | 1 | 1 | 20 | 100 |
1 | Troostfinale | 10 | 2 | 1 | 1 | 15 | 40 |
1 | Finale | 10 | 2 | 1 | 1 | 25 | 60 |
1 | Wereldkampioen | 30 | 30 | ||||
Maximale aantal punten | 1170 |
Er zijn 4 manieren waarop je punten kunt verdienen op de uitslag. Het maximale aantal punten op basis van de uitslag is voor elke wedstrijd (ook de finalewedstrijden) bepaald op 10 punten. Hieronder voor elk een voorbeeld:
wedstrijd | uitslag | voorspeld | uitslag pnt | toto pnt | doelp voor/ tegen pnt | verschil doelp voor/ tegen pnt | totaal pnt |
Duitsland-Nederland | 1-3 | 1-3 | 10 pnt | 0 pnt | 0 pnt | 0 pnt | 10 pnt |
Duitsland-Nederland | 1-3 | 0-2 | 0 pnt | 2 pnt | 0 pnt | 1 pnt | 3 pnt |
Duitsland-Nederland | 1-3 | 2-6 | 0 pnt | 2 pnt | 0 pnt | 0 pnt | 2 pnt |
Duitsland-Nederland | 1-3 | 1-0 | 0 pnt | 0 pnt | 1 pnt | 0 pnt | 1 pnt |
Puntentelling - geplaatste landen
Daarnaast kun je vanaf de kwartfinale punten verdienen door de juiste landen te kiezen die zich plaatsen voor een finaleronde. Voor elk land krijg je het aantal punten zoals is bepaald in de spelregels. Let op! Elk land mag per finaleronde uiteraard maar 1x gekozen worden! Dus als je bij het voorspellen een land vaker dan eens hebt gekozen in bijv. de kwartfinale, moet je jouw voorspelling aanpassen om mee te kunnen doen aan de pool.
Puntentelling - bonusvragen
Op veler verzoek zijn er bonusvragen toegevoegd aan de Pool. Hoeveel gele kaarten, rode kaarten en doelpunten worden er in het gehele toernooi 'gescoord'? Per vraag kan een maximum aantal punten worden verdiend door het aantal precies goed te voorspellen. Wijkt het geschatte aantal af van het werkelijke aantal, dan wordt het aantal bonuspunten lager. Hoe groter het verschil, hoe lager de bonuspunten. De bonusvraag wie de topscorer van het toernooi wordt levert uiteraard alleen punten op als het correct wordt geraden.
bonusvraag | uitslag | voorspeld | bonus pnt |
gele kaarten | 40 | 30 | 5 pnt |
rode kaarten | 16 | 10 | 9 pnt |
doelpunten | 70 | 90 | 0 pnt |
Stel dat er 15 punten per vraag kunnen worden verdiend. In bovenstaand geval zijn er 10 gele kaarten te hoog/te laag voorspeld, dus de bonusscore is dan 5 punten. Bij de rode kaarten en de doelpunten werkt dit net zo. Let op: als een speler in een wedstrijd tweemaal geel, dus rood krijgt, wordt dit gezien als twee gele kaarten en nul rode kaart. Dus alleen de direct getrokken rode kaarten worden geteld.
Het maximaal aantal punten per bonusvraag is bepaald op:
- Gele kaarten correct 30 punten.
- Rode kaarten correct 30 punten.
- Doelpunten correct 30 punten.
- Topscorer correct 20 punten.